2008年10月22日星期三

<濕疹 VS 西醫> 類固醇的副作用



類固醇的副作用及其使用的一些問題
新光醫院神經科陳俊榮醫師


何謂類固醇?所謂類固醇,它是一群結構與類固醇類似的物質,執行體內許多重要的生理功能(如雌性激素、雄性激素、膽固醇、腎上腺皮質激素…等等)。如果運用人為方法,可以製造出許多和這些分子結構類似的物質。當大量使用時則具備一些藥理作用,可用來治療或控制多種疾病(肌無力症即為其中之一)。

Prednisolone(俗稱美國仙丹)即是一種人工合成的類固醇,它是肌無力症最常用的藥物之一。固然它的藥理作用可用來控制疾病,但因它作用太廣泛了,也常常帶來許多的副作用。由於體質因素、劑量高低、服用期間長短……等許多因素的影響,副作用的表現與程度常因人而異。有些人很輕微或不明顯,有些人則較顯著。一般說來,劑量愈高,使用愈久的病人副作用常愈明顯,有些人則較顯著。一般說來,劑量愈高,使用愈久的病人副作用常愈明顯。然而為了疾病治療上的需要,醫師常會在副作用可忍受的範圍內使用最低的有效劑量. (無錯, 我就係咁la!)


臨床表徵
外觀方面: 常見到的是食慾變好體重增加,臉變得較圓(俗稱月亮臉),看起來變胖了。 頸背部突起(俗稱水牛背),身軀變胖(尤其是腹部),四肢則變得較細瘦, 主要是脂肪移積到腹部所致。


皮膚方面: 皮膚變得較薄,下面的血管因皮膚透明度增加而使臉色看起來較紅。(我都有呢個情況 , 我之前d皮膚超乾, 係大脾到有手指好細力畫一下, 就會出現一條白色痕, 有時仲會一畫即刻流血.) 胸部、腹部、大腿有時可見紫色條紋,容易有瘀青現象,傷口癒合較差。青春痘有時也會很明顯。 (但係我無暗瘡喎! 可能因為我之前d皮膚超乾啦!)

骨骼方面: 因骨質流失較易產生骨質疏鬆現象,不慎跌倒時比較容易發生骨折,所以應增加鈣質的攝取。 另外有些人在長期服用後,大腿骨頂端的股骨頭較易發生壞死現象,必要時要開刀置換人工關節。

肌肉方面: 劑量太高或時間太久,有些人會有臀部、甚至肩部肌肉無力現象。較厲害時可見到肌肉萎縮,停藥後常可慢慢恢復。

高血壓: 少數人在長期服用後,會有血壓升高的現象。因此定期量血壓可早期發現這種情形。
糖尿病: 服用類固醇有時會使血糖增高。當有明顯的多吃、多喝、多尿(三多)時,則要小心糖尿病的可能性。有時定期查驗血糖也可早期發現。


免疫抑制: 類固醇會壓抑免疫系統,使身體對病菌的抵抗力降低,較易引起感染。感染後恢復也會拖得較久。

眼睛方面: 少數病人會有白內障或青光眼的現象,但此並非很常見。有此疑慮時考慮由眼科醫師追蹤檢查。

消化道潰瘍: 服用類固醇時有些人較易引起消化道潰瘍,加服胃藥可改善胃部不適的症狀。 另外,長期使用類固醇的病友,因身體產生腎上腺皮質荷爾蒙的機能已因長久抑制而降低, 本身產量極為不夠,此時最忌突然停藥,會有許多不舒服的症狀產生,如全身倦怠、 關節酸痛….等等,嚴重時甚至會有意識不清等現象。

所以在病情改善或其他問題需要減量或停藥時,醫師們都會很小心, 耐心地慢慢減量下來,使身體能夠適應,才不致有不舒服的病狀發生。 (無錯, 我停用類固類後, 出現俗稱的<類固醇反彈>, 一般會維持幾星期至數年<--我睇書睇番黎的. 我自己就維持左一, 兩個月到, 話哂都用左十幾年, 一停用個免疫系統都適應唔到. 係果兩個月內, 我一共瘦了10幾20磅. 又脫皮又流血, 眼都差點張不開. <--你可能唔信, 或者覺得我誇大. 如果我唔係過來人, 我都唔信濕疹可以折磨到一個人到如斯田地.)

轉載自 86 年新光醫院肌無力症(這篇文章係講類固醇對肌無力症的副作用, 但係我覺得
同濕疹一樣)俱樂部五週年專刊
http://www.skh.org.tw/neuro/mg/takecare/reaction.htm

12 則留言:

  1. Hi 我係discuss forum到 知到依個blog ga

    我想問, 你停用左 類固醇藥之後," 類固醇反彈 "係會點ga?會好似之前的濕疹, 一樣脫皮流血?

    那麼那2個月內也是忍著, 一點類固醇 也不塗?

    那麼...其實會不會是 濕疹, 但係2個月就好返咁呢??
    or 比 濕疹 就會好少少?

    因為我依家都試緊停左塗類固醇

    成面好 "rough"粗糙, 又紅印一達達
    好多粒粒...........又好"拿"

    唔知係米叫 做" 類固醇反彈 "

    kkuma

    回覆刪除
  2. hi kkuma,
    其實我可以介紹你睇呢本書--> 我把皮膚病根治了. *(我係DISCUSS都有提過.)裏面講到類固醇反彈. 以前我都買左好多關於濕疹的書, 不過好番之後, 有d送左俾人, 而家得番一兩本. 如果唔係可以scan俾大家睇.

    呢本書係台灣出的, 係一個留學日本的醫生出的(<--如果我無記錯的話). 仲係大陸, 台灣同日本, 馬來西亞都有診所, 書中圖文並戍講到醇固醇反彈係點. (不過我唔建議你去買呢本書, 係書局睇下就算, 無謂嘥$, 以前我找了好久才找到呢本書, 樂文可能有, 旺角近雲吞城間書店都有.(<--書店名我唔記得LA))

    至於我的類固醇反彈, 我諗如果要詳細講, 打三個鐘都打唔哂, 我簡單講下, 希望可以幫到你LA. 我用左STEROID好多年, 十幾二十年都有, 身体一直依賴佢. 一用STEROID D 皮膚好似好番哂咁. 但係無幾耐, 一度好番, 第二度又差番, 仲要係差過以前好多. 我之後發現自己用的STEROID的劑量日漸增加. 有時五日會用上一支. 我發覺真係愈來愈唔對路, 所以決心停用STEROID, 最初一停用STEROID. 我個中醫(沒有醫好我的那位) 都叫我慢慢停, 續漸減低劑量, 我唔聽, 我就一停就停用. 因為我想快D停左STEROID, 我覺得STEROID係醫好我濕疹的絆腳石. 點知一停用, 惡夢就開始LA. 我足足係床度訓左個幾月, 仲瘦左20幾磅, 因為我完全無胃口, 日訓夜訓, 阿媽叫我出去食飯我一d心機都無, 好多時都係索性唔食.

    係果段時間, 成間房都係皮, 成地, 成張床都係. 每隔一兩日就要吸皮. 而且我成身都係傷口. (我女朋友叫我做"皮人", 我火都黎, 仲恨恨地鬧左佢一餐, 叫佢唔好攞我個病開玩笑.)
    我一醒就食Piriton, 我想自己訓, 希望可以靠訓覺捱過呢個時期(工都辭埋). 果時我困左自己係間房度, 燈又唔著, 因為成塊面都係血同埋脫皮(當時我很怕很怕很怕照鏡, 估不到照鏡都要咁大的勇氣!), 差點張不開眼, 燈光令我的眼皮下的眼睛很不舒服, 我也不知怎形容. 我的全身包括頭頂, 大腿, 背部. 甚至乎生殖器官都係脫皮. 最大的那一片脫片我估有5cmX5cm左右, 有時我覺得好核突, 我會"met"走佢, 令d皮膚睇落光滑d. 但係無幾耐又會再生過一片新的脫皮. (我的手掌同腳底都同屁股無甩皮, 後來我知道原來他們屬於不同類的皮膚.)
    捱左1-2個月到, 有少少好轉, 但真係好得好慢, 再咁落去, 10年都好唔番哂. 真係好頂唔順, 所以又去積極找醫生求醫. 我無用steroid 已經好一大段日子, 相信我真的脫離左steroid的魔掌la. (這確是我的恐怖回憶, 下刪三萬字...)

    回覆刪除
  3. 我而家都"戒"緊用類固醇
    已經有成年時間
    好辛苦
    以前靠佢黎止痕消炎,停左之後啲水係咁出唔識停
    用件衫左HI右HI HI走晒血水,諗起都想嘔
    個段日子真係好痛苦(雖則而家都係),好想查黎消炎,但係一睇到自己塊面,腳同手俾啲XX類固醇搞到巢晒皮,滿晒紋,皮又薄晒(因為咁仲成日R損),我又唔想查,少少都唔想

    回覆刪除
  4. 我 bb 2 個月開始有濕疹, 查了類固醇五天也是痕, 可以怎樣? 你幾時開始有這個病? 你有沒有用土銀花, 止痕嗎?

    rachael

    回覆刪除
  5. fluocinolone 係 steroid
    咁Hydrocortisone 係咪 steroid ?

    回覆刪除
  6. 你好, 請問圖片中的樽狀物是藥丸還是藥膏? 如果是藥膏的話, 請問類固醇的成份所佔的百份比是多少? 我也有用類固醇藥膏, 類固醇含量為%0.05-%0.1, 不知算是多或少...

    回覆刪除
  7. 濕疹有冇得醫,睇完醫生過幾個月又生返,唔想成日食&用類固醇

    回覆刪除
  8. Hi Joeyad2:

    I have stopped all steroid for 30 days and experiencing a very similar rebound effect you had experience in the past. Now I am attending to Chinese doctor only and find the recovery very slow, may I ask how did you get out of your rebound and healing your damaged thin skin by steroid. Hope you can help. Thank you

    Paul Yiu

    回覆刪除
  9. http://maxdiosa.com.hk/
    ok 架!

    回覆刪除
  10. 有一本書很好叫:皮膚難症可根治
    在香港有一代理.
    我全身70%爛晒的濕疹也好了.
    4年過後都沒發作.
    當然自己要小心飲食.
    他們會教你.
    希望幫到你.

    回覆刪除
  11. 我都係用左類固醇差不多10年, 唉, 之前細個唔識, 唔知佢個副作用咁, d 醫生又唔會同你講, 一味用藥俾你, 唔夠就加, 唔夠就加,... 就攪到我宜家咁... 我話類固醇玩死我就真.... 我都停左用差不多7-8年, 不過後遺症好多, 到宜家都唔好, 好辛苦...

    皮膚方面: 中哂, 超乾, 白痕,紅, 癢, 出水,多紋,30yrsd皮膚好似60yrs 咁, 我都係冇暗瘡,咁dry 又冇油點會有暗瘡ar
    成日周身R, 四處都係皮,個人個外表異常LA, 攪到個人好冇自信, 好彩家人同朋友都冇"炎"氣我,,, 不過就咁耐都搵唔到男朋友.

    免疫抑制: 又中, 免疫系統壞哂,

    眼睛方面: 我有白內障, 2 隻眼都有, 做左手術, 廿幾歲就已經有LA, 醫生話好可能係身體積左太多類固醇, 不過唔可以100%肯定

    如果唔係用得太多類固醇, 我今日/呢個人生可能都唔會攪成咁!!因係唔好用...(哈,好似叫人唔好吸毒咁)

    回覆刪除
  12. 我真係好希望你地了解下我地公司d產品,我地幫o左好多好多人改善佢地既皮膚,身體狀況,絕不會有任何副作用!我好怕人用類固醇,治標唔治本!
    希望你比個機會我地,亦都比個機會自己,了解多樣野.
    留返你個聯絡資料比我地預約吧lifelet2@gmail.com

    回覆刪除